۲۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۴۷

رئیس اورژانس استان زنجان:

چهارشنبه سوری امسال در زنجان ۸۳ مصدوم بر جای گذاشت

چهارشنبه سوری امسال در زنجان ۸۳ مصدوم بر جای گذاشت

زنجان-رئیس اورژانس استان زنجان با بیان اینکه چهارشنبه سوری امسال ۸۳ مصدوم بر جای گذاشت، گفت: در این حوادث یک نفر قطع عضو شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر جعفری روحی قبل از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه چهارشنبه سوری امسال ۸۳ مصدوم بر جای گذاشت، گفت: در حوادث چهارشنبه سوری یک نفر قطع عضو شد.

وی با بیان اینکه مرد ۴۲ ساله زنجانی بر اثر انفجار مواد محترقه دستش آسیب دید و قطع شد، افزود: در چهارشنبه‌سوری امسال ۸۳ مصدوم از طریق اورژانس ۱۱۵ یا مراجعه شخصی به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که ۲۶ مورد مربوط به شهرستان‌های زنجان، ۲۴ مورد ابهر، ۱۴ مورد خدابنده، ۱۲ مورد خرمدره، ۴ مورد طارم و ۳ مورد ماهنشان بود.

رئیس اورژانس استان زنجان با بیان اینکه بیشترین مصدومان امشب مربوط به شهرهای زنجان و ابهر بود، گفت: ۲۱ نفر از مصدومان از ناحیه دست مصدوم شدند.

جعفری روحی افزود: چشم چپ کودک ۱۰ ساله در شهرستان ابهر آسیب دید که  طبق نظر پزشک متخصص این بیمار باید برای دریافت درمان‌های تخصصی‌تر به بیمارستان‌های تهران مراجعه کند ولی احتمال تخلیه چشم نیز برای وی مطرح شده است.

وی با بیان اینکه در چهارشنبه آخر سال مورد فوتی نداشتیم، افزود: یک مورد قطع انگشت داشتیم که بلافاصله مصدوم به اتاق عمل منتقل شده و تحت عمل جراحی قرار گرفت و یک مورد در اثر انفجار ماده متحرقه دچار آسیب در ناحیه قفسه سینه و سوختگی صورت شده بود که ریه بیمار نیز خونریزی مختصری داشت و به دلیل حساسیت موضوع بیمار در بیمارستان امیرالمومنین (ع) خدابنده بستری و تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت و اکنون وضعیت مناسبی دارد.

جعفری روحی ادامه داد: اکثر مصدومان چهارشنبه‌سوری امسال مرد بودند و بیشترین نواحی آسیب‌دیده دست و چشم افراد بود، ادامه داد:  بیشترین رنج سنی آسیب دیده در چهارشنبه آخر سال، ۲۵ الی ۳۰ سال بود.

کد خبر 5171562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha